Propostes entitats col·laboradores COVID-19
El COVID-19 va generar que el Programa de Competència Familiar no pogués continuar amb les seves sessions, però les organitzacions col·laboradores que implementen el programa han continuat aquest mitjançant altres recursos. Exposam a continuació que estan duent a terme:
Recurs desenvolupat:
Vídeos de record "Booster sessions"
Objectius:
- Reforç aprenentatge sessions prèvies
- Motivació famílies
- Mantenir l'adherència
Enllaç vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=dpJp_tSx2i4&feature=youtu.be
Recurs desenvolupat:
Vídeos de record
Objectius:
- Record d'estrategia concreta "temps en família"
- Motivació famílies
- Mantenir l'adherència
Enllaç vídeo: (pròximament)
Grup de prevenció drogodepèndencia d'Azores
Recurs desenvolupat:
- Exemples concrets en manuals
- Reforç d'actitivats i tècniques concretes com tècniques de relaxació
Objectius:
- Adaptació associada a cultura i població mitjançant múltiples exemples en el seu manual
- Adaptació de rols, jocs i hàbits
- Dotar d'activitats i estratègies diverses als formadors i formadores
"Parlant de deures, voldria que totes les famílies fessin la seva contribució sobre el problema que han identificat i sobre com s'apliquen la resolució de problemes".
"Per això, voldria que cada família em respongués a algunes preguntes que puguin facilitar la compartició. Qui vol començar? ”
"També veiem que els vostres fills tenen fins i tot coses diferents de vosaltres. I en relació amb els vostres pares, avis, com són els vostres fills i filles, i quines són les principals diferències en la manera de ser? Tornem al començament, comencem amb el país que va ser el darrer a contribuir. "
Tècniques de relaxació:
LA DANSA DE MINUÉ
Definició: es tracta d'estrenyir un cercle format pels jugadors, mentre canten i segueixen el ritme del "minuet".
Materials: cap.
Instruccions: totes les persones es col·loquen en cercle. L’artista canta la cançó i explica el ritme: "I a una habitació francesa es balla el minuet i a una habitació francesa es balla el minuet".
Desenvolupament: després que la música s’aprengui, la gent forma un cercle situant-se l’un darrere l’altre. Al senyal, comencen a donar la volta cantant la cançó i mantenint el ritme. Cada vegada que s’acaba, l’artista es dirigeix al grup per indicar alguna acció nova per acompanyar la cançó, que sempre es repeteix: “Bé, estimats amics, poseu les mans al nas de la persona que hi ha al davant”. De nou, comencen a cantar i a girar en cercle, sostenint diferents parts del cos, segons l’eslògan indicat per l’artista: genolls, melic, cintura, nas, etc. L’últim indici és que tothom acaba assegut a les cuixes de la persona que hi ha al darrere. Si les coses van bé i encara no han caigut, poden intentar ballar enrere.
Recurs desenvolupat:
- Vídeos de sessiones per a pares i mares.
- Vídeos de sessions per a adolescents.
- Fitxes de tasques per a casa.
- Cridades de retroalimentació
- Banc d'aliments
- Graduació presencial
Objectius:
- Continuar amb el PCF. Acabar les sessions
- Mantenir la motivació i proporcionar incentius
- Feedback famílies
Etapa 1. Cridades i cartes informatives sobre l'aturament del pograma. Cridades de seguiment.
Etapa 2. Vídeos de pares i mares i vídeos d'adolescents sobre els continguts del programa.
- Es desenvolupen vídeos de la sessió 9 a 14 amb tots els contiguts principals del programa.
- Es complementen amb tasques de suport, a més de suport per a casa.
- Cridades de seguiment i feedback per valorar com han anat.
Etapa 3. Desenvolupament del banc d'aliments. Substitueixen menjars i sopars de les sessions per un banc d'aliments. S'utilitza com a incentiu, però també de reforç a la situació social.
Etapa 4. Graduació de les famílies. Presencialment. Pròxim dijous.
Vídeos
Vídeo 1 | Vídeo 2 | Vídeo 3 | Vídeo 4 | Vídeo 5 | Vídeo 6 | Vídeo 7 | Vídeo 8
Recurs desenvolupat:
- Vídeo motivacional per a les famílies per a potenciar el seguiment.
- Fitxes de tasques concretes per al treball i seguiment de casos més específics.
- Continuitat setmanal de tots els grups de aplicació per Whatsapp.
- Cridades de seguiment.
- Enviament de material especific per a la gestió de l'ansietat i estrés:
- Pares i mares: es realitza i envia un document sobre higiene del somni i relaxació diafragmàtica.
- Fills i filles: enviament d'una guia amb exercicis pràctique per a treballar l'oci, deport i gestió emocional a casa.
Objectius:
- Motivar a les famílies per al posterior seguiment de les sessions.
- Potenciar el treball de temps en família (s'aprofita la situació de confinament).
- Emfatitzar la gestió emocional i la salut mental de les famílies participants.
Enllaç vídeo: (pròximament)
Etapes:
Etapa 1: comunicació amb les famílies per parlar de la situació i plantejament de la continuació del treball.
Etapa 2: treball especific amb les famílies tel·lemàticament sobre temes importants relacionats amb els objectius de treball de les sessions. Es fan i envien material de suport.
Derivació i seguiment a recursos socials per les característiques d'algunes de les famílies participants.
Etapa 3: es realitza i s'envia un vídeo motivacional.