Propostes entitats col·laboradores COVID-19

El COVID-19 va generar que el Programa de Competència Familiar no pogués continuar amb les seves sessions, però les organitzacions col·laboradores que implementen el programa han continuat aquest mitjançant altres recursos. Exposam a continuació que estan duent a terme:

igaxes 

Recurs desenvolupat:

Vídeos de record "Booster sessions"

Objectius:

  1. Reforç aprenentatge sessions prèvies
  2. Motivació famílies
  3. Mantenir l'adherència

Enllaç vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=dpJp_tSx2i4&feature=youtu.be

Agintzari

Recurs desenvolupat:

Vídeos de record

Objectius:

  1. Record d'estrategia concreta  "temps en família"
  2. Motivació famílies
  3. Mantenir l'adherència

Enllaç vídeo: (pròximament)

Grup de prevenció drogodepèndencia d'Azores

Recurs desenvolupat:

  • Exemples concrets en manuals
  • Reforç d'actitivats i tècniques concretes com tècniques de relaxació

Objectius:

  1. Adaptació associada a cultura i població mitjançant múltiples exemples en el seu manual
  2. Adaptació de rols, jocs i hàbits
  3. Dotar d'activitats i estratègies diverses als formadors i formadores

"Parlant de deures, voldria que totes les famílies fessin la seva contribució sobre el problema que han identificat i sobre com s'apliquen la resolució de problemes".
"Per això, voldria que cada família em respongués a algunes preguntes que puguin facilitar la compartició. Qui vol començar? ”
"També veiem que els vostres fills tenen fins i tot coses diferents de vosaltres. I en relació amb els vostres pares, avis, com són els vostres fills i filles, i quines són les principals diferències en la manera de ser? Tornem al començament, comencem amb el país que va ser el darrer a contribuir. "

Tècniques de relaxació:

LA DANSA DE MINUÉ

Definició: es tracta d'estrenyir un cercle format pels jugadors, mentre canten i segueixen el ritme del "minuet".

Materials: cap.

Instruccions: totes les persones es col·loquen en cercle. L’artista canta la cançó i explica el ritme: "I a una habitació francesa es balla el minuet i a una habitació francesa es balla el minuet".

Desenvolupament: després que la música s’aprengui, la gent forma un cercle situant-se l’un darrere l’altre. Al senyal, comencen a donar la volta cantant la cançó i mantenint el ritme. Cada vegada que s’acaba, l’artista es dirigeix ​​al grup per indicar alguna acció nova per acompanyar la cançó, que sempre es repeteix: “Bé, estimats amics, poseu les mans al nas de la persona que hi ha al davant”. De nou, comencen a cantar i a girar en cercle, sostenint diferents parts del cos, segons l’eslògan indicat per l’artista: genolls, melic, cintura, nas, etc. L’últim indici és que tothom acaba assegut a les cuixes de la persona que hi ha al darrere. Si les coses van bé i encara no han caigut, poden intentar ballar enrere.

Natzaret

Recurs desenvolupat:

  • Vídeos de sessiones per a pares i mares.
  • Vídeos de sessions per a adolescents.
  • Fitxes de tasques per a casa.
  • Cridades de retroalimentació
  • Banc d'aliments
  • Graduació presencial

Objectius:

  1. Continuar amb el PCF. Acabar les sessions
  2. Mantenir la motivació i proporcionar incentius
  3. Feedback famílies

Etapa 1. Cridades i cartes informatives sobre l'aturament del pograma. Cridades de seguiment.

Etapa 2. Vídeos de pares i mares i vídeos d'adolescents sobre els continguts del programa.

  • Es desenvolupen vídeos de la sessió 9 a 14 amb tots els contiguts principals del programa.
  • Es complementen amb tasques de suport, a més de suport per a casa.
  • Cridades de seguiment i feedback per valorar com han anat. 

Etapa 3. Desenvolupament del banc d'aliments. Substitueixen menjars i sopars de les sessions per un banc d'aliments. S'utilitza com a incentiu, però també de reforç a la situació social.

Etapa 4. Graduació de les famílies. Presencialment. Pròxim dijous.

Vídeos

Vídeo 1 | Vídeo 2 | Vídeo 3 | Vídeo 4 | Vídeo 5 | Vídeo 6 | Vídeo 7 | Vídeo 8

Vídeo 9 | Vídeo 10 | Vídeo 11

IA 

 Recurs desenvolupat:

  1. Vídeo motivacional per a les famílies per a potenciar el seguiment.
  2. Fitxes de tasques concretes per al treball i seguiment de casos més específics.
  3. Continuitat setmanal de tots els grups de aplicació per Whatsapp.
  4. Cridades de seguiment.
  5. Enviament de material especific per a la gestió de l'ansietat i estrés:
  • Pares i mares: es realitza i envia un document sobre higiene del somni i relaxació diafragmàtica.
  • Fills i filles: enviament d'una guia amb exercicis pràctique per a treballar l'oci, deport i gestió emocional a casa.

Objectius:

  1. Motivar a les famílies per al posterior seguiment de les sessions.
  2. Potenciar el treball de temps en família (s'aprofita la situació de confinament).
  3. Emfatitzar la gestió emocional i la salut mental de les famílies participants.

Enllaç vídeo: (pròximament)

Etapes:

Etapa 1: comunicació amb les famílies per parlar de la situació i plantejament de la continuació del treball.

Etapa 2: treball especific amb les famílies tel·lemàticament sobre temes importants relacionats amb els objectius de treball de les sessions. Es fan i envien material de suport.

Derivació i seguiment a recursos socials per les característiques d'algunes de les famílies participants.

Etapa 3: es realitza i s'envia un vídeo motivacional.